collapse

Author Topic: Type 2 samfunn  (Read 1162 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

iamtherealdeal

• Newbie
  • Enig? +0/-0
    • View Profile
  • Referrals: 0
Type 2 samfunn
« on: 03 February, 2010, 19:26:09 »
Heisann, er helt ny på forumet her. Startet faktisk denne brukeren for å fortelle mine meninger om hvordan verden ville vært et bedre sted og høre hva dere mener om et Type 2 samfunn.

Et Type 2 samfunn er et samfunn som vi aldri har sett her på jorden, med untakk av TV serier og filmer. F eks i Star Wars filmene så er de i et Type 3 samfunn, men dette er noe menneskeheten muligens aldri får oppleve.

Type 2 går ut på at hele verden skal leve sammen i å gjøre det til et bedre sted for oss alle, leve i harmoni og vi kan fokusere på å forbedre oss og vår livsstil, gjøre oss forberedte på katastrofer som kommer rett fra moder jord. I stedet for å krige med hverandre å skape mer helvete. Vi kunne fjernet alle landegrenser og leve som et folk, med et felles mål. Å oppnå det beste for folket. I tillegg så vil vi, hvis vi noen gang får etablert et Type 2 samfunn, ha muligheten til å ligge et skritt foran. På alle områder, ta f eks dommedagsteorien rundt 2012, et type 2 samfunn etablert over ca 50 år ville ha null problem med å forutsi om vi kommer til å ta skade av å ligge i the dark rift 21 desember 2012. Ville dette vise seg å bli dødelig for menneskeheten så ville vi hatt måter å overleve på. Nesten ingenting kan utslette et type 2 samfunn. Spør dere selv, skal det mye til for at menneskeheten blir utryddet nå? Vi ville ikke klart å komme oss unna den samme skjebne som dinosaurene hvis vi ville bli utsatt for noe lignende som de ble.

Noen mener at vi ville fått problemer med å etablere et fungerende styresett. Jeg mener at det er feil. Med et slags council så burde vi klare å kontrollere til en viss grad. Vil ikke ha noe som en president e.l det ville blitt for dumt å gi så mye makt til en person. Vi måtte mest sansynlig tatt i bruk en hel haug av avstemmninger blandt folket angående viktige besluttninger for å få folket selv til å bestemme hva som vil være best for oss. Jeg tror dette ville fungert!

Det største problemet vil rett og slett være å få land til å bli med på dette. En god del land vil ikke være en del av dette. Det er et stort problem, men jeg har en primitiv og godt brukt løsning. Løsningen i seg selv er hva vi vil avstå fra etter at det er gjennomført. Krig! Vi må få med oss mange store og sterke land til å starte med, for så å plukke bort de nasjonene som ikke vil ha noe med det å gjøre, de som vil kan joine oss. De andre må desverre bli jevnet med jorden. Vet at det høres forferdelig ut nesten det samme som hitler gjorde når det gjelder å utslette folk. Men vi har et mye bedre mål. Noen ganger må man tenke langsiktig, jeg mener at paradis på jord er hvert å ofre en hel haug av folk for. Vi ville i etterkant hatt fred på jord forhåpentligvis for all evighet.

Den følelsen folk har for sitt land og sin religion burde de alle ha for sin verden i stedet!

Hva er deres tanker angående et type 2 samfunn, fortell meg gjerne hva dere mener er galt og aldri ville fungert!

Mvh iamtherealdeal

Sebastian

• Creator
  • Administrator
  • Medlem
  • Enig? +23/-9
    • View Profile
    • seblog.no
Re: Type 2 samfunn
« Reply #1 on: 18 February, 2010, 12:41:29 »
Problemet med å skape et idealsamfunn har du sett i Sovjet, Cuba, Nord-Korea mfl. Ville sett litt mer på Edmund Burke hvis jeg var deg.

http://no.wikipedia.org/wiki/Edmund_Burke
Admin på PolitiskForum.no, og blogger på Seblog.no.

sosialdemokraten

• Global Moderator
  • Medlem
  • Enig? +1/-7
    • View Profile
    • Bergs blogg
« Reply #2 on: 25 February, 2010, 15:04:47 »
Det er en helt urealistisk tanke å skape et slikt samfunn. Dessuten vil svært mye av hva mennesket har uttrettet gå til spille ved en slik revolusjon. Samfunnet vi kjenner i dag ville kollapset, og det ville vært helt umulig å få på plass en styringsdyktig ledelse. Resultatet ville blitt anarki.

Jeg liker tanken på en stats-løs verden, men forstår at dette ikke kan være noe som skjer ved en revolusjon. En bør heller kjempe for mer internasjonalt samarbeid, og felles lover og regler i flere land.

Sebastian

• Creator
  • Administrator
  • Medlem
  • Enig? +23/-9
    • View Profile
    • seblog.no
« Reply #3 on: 07 March, 2010, 21:22:08 »
Du er sosialdemokrat, men synes at tanken på en stat-løs verden kan være smart... Hvordan vil du at det skal foregå da? Det er jo ikke akkurat som om Arbeiderpartiet og andre sosialdemokratiske partier arbeider for å ta fra staten makt? :p
Admin på PolitiskForum.no, og blogger på Seblog.no.

sosialdemokraten

• Global Moderator
  • Medlem
  • Enig? +1/-7
    • View Profile
    • Bergs blogg
« Reply #4 on: 07 March, 2010, 21:58:45 »
Hehe, godt poeng. Ble litt feil formulert, mener vel heller at det ideologisk sett er bedre med et internasjonalt samfunn, der det ikke er nasjonens grenser som bestemmer, men at det likevel er en "stat" eller en internasjonal makt som gir offentlige tilbud omtrent som det staten tilbyr i dag.

JAG

• Guest
« Reply #5 on: 07 May, 2010, 16:36:06 »
Jeg likte ideologien din, helt frem til du begynte å snakke om krig som en nødvendig del av revolusjonen. Å tvinge en ideologi på andre mennesker vil ikke fungere. Det har vi allerede lært fra sovjetunionen og DDR. Måten man må gå frem på for å skape en sånn ideologi tror jeg er gjennom en demokratisk prosess. Ja, det vill ta tid. Men det er kun mulig å skape et utopia om alle, eller det store flertallet er med på ideen. Det du kan gjøre som et enkeltmenneske vist du virkelig tror på ideologien din er ganske enkelt å stemme rødt ved neste stortingsvalg.
« Last Edit: 07 May, 2010, 16:37:57 by JAG »

Vil du få bloggen din gratis, og uten arbeid, automatisk importert til PolitiskForum.no og få ekstra trafikk? Si ifra her.

* Recent Posts

Velkommen leostepz! by Spam
[01 September, 2010, 14:55:48]

Fremtidens leder spiller World of Warcraft by annibelle
[29 August, 2010, 14:09:59]

Ronald Reagan, tidenes President? by RonaldReagan
[19 August, 2010, 22:14:06]

Velkommen RonaldReagan! by Spam
[19 August, 2010, 22:12:25]

Velkommen dianeswan! by Spam
[14 August, 2010, 11:20:56]

Landsmøtesamling om arbeid by sosialdemokraten
[12 August, 2010, 23:31:12]

Velkommen seoconsultant! by Spam
[12 August, 2010, 13:56:32]

SV vs. HØYRE by PatSharpX
[12 August, 2010, 09:08:33]

Bør vi skille jenter og gutter? by Vebjørn
[10 August, 2010, 15:11:12]

Velkommen Vebjørn! by Spam
[10 August, 2010, 15:06:07]

Avslørende by Glurkelure
[09 August, 2010, 15:03:11]

Flagg by Glurkelure
[09 August, 2010, 14:57:24]

* User Info

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

* Who's Online

• Dot Guests: 19
  • Dot Spiders: 6
  • Dot Hidden: 0
  • Dot Users: 0
  • Dot Users Online:
  • user Yahoo!
  • user MSN (3)
  • user EntireWeb (2)

* Board Stats

• stats Total Members: 345